14.09.2013

Na jesienne chłody / CONTIGO kubek termiczny

Odbiegnę dzisiaj od kosmetycznego tematu, bo chciałam Wam zaprezentować produkt niezastąpiony przy niskich temperaturach. Okazał się moim wybawicielem i sprawdza się w każdej sytuacji, nie tylko zimowej. Chcę polecić Wam jeden z lepszych kubków termicznych jakie miałam do tej pory, marki Contigo :)


Kupiłam go ponad rok temu na Allegro i jest to model West loop o pojemności 470 ml. Dla siebie wybrałam kolor malinowy, chociaż wahałam się jeszcze między brązowym, który wydał mi się bardziej klasyczny.  Nie należy niestety do najtańszych, ale jest warty każdej złotówki. Dlaczego? Otóż najlepiej utrzymuje temperaturę napoju oraz nic się z niego nie wylewa. Jak dla mnie są to najistotniejsze cechy kubka, a poręczny kształt, ładny kolor, to już tylko estetyczny dodatek.


Posiada specyficzne zamknięcie, które zapobiega samoczynnemu wylaniu zawartości. Aby się z niego napić wystarczy tylko wcisnąć przycisk. Mechanizm chodzi na tyle ciężko, że wrzucony do torebki na pewno nie wciśnie się samoczynnie. Należy też pamiętać, żeby przed napiciem się najpierw kliknąć przycisk i spuścić ciśnienie z kubka. Trzymać też z daleka od twarzy, bo jeżeli torebka przeżyła sporo wstrząsów w drodze do pracy, to może być niezłe puff!
 Coś co jest zaletą może też być wadą, ponieważ przez to całą nakrętkę ciężko się czyści. Potrzebna jest mała szczoteczka, żeby to wszystko domyć. Najlepiej robić to od razu po powrocie do domu i nie zostawiać do wyschnięcia. Kilka razy mi się to przytrafiło i ratowałam się sokiem z cytryny rozcieńczonym w wodzie. Po prostu namaczałam wszystko żeby odmiękło i później szorowałam.
źródło
Można w nim transportować tylko napoje płynne, niegazowane. Wszelkiego rodzaju smoothie w tym przypadku odpadają, najlepiej ograniczyć się do kawy, herbaty czy innego napoju. Długo utrzymuje temperaturę, ale nie należy nalewać do niego wrzątku. Lepiej zalać sobie herbatę czy kawę, odczekać 10 min i dopiero wtedy nałożyć zakrętkę. Uchroni to też przed poparzeniem, ponieważ temperaturę gorącego płynu utrzymuje do 7 godzin, a zimnego do 12. Niestety kilka razy mi się zdarzyło zalać go wrzątkiem, więc wiecie jaki był później skutek ;]


Contigo w mojej torebce przyjmował już wszystkie możliwe pozycje, nawet poziome i nie uronił ani kropelki. Owszem raz czy dwa zdarzyło się, że przeciekł, ale wynikało to z mojego niedbalstwa, a raczej porannego pośpiechu. Przekroczyłam linię do której powinien sięgać płyn, co wywołało ciśnienie i lekkie przeciekanie. Jeżeli włożycie go do torebki foliowej możecie być spokojne, że nie zrobi Wam powodzi, a ta odrobina która z niego wypłynie będzie zabezpieczona.


Wadą może być "lakier" którym jest pokryty kubek, ponieważ na spodzie sam zaczął się już zdzierać. Nie należy go myć ostrą gąbką i chronić przed zarysowaniami. Dzięki temu dłużej będzie wyglądał elegancko.

Jeżeli zastosujecie się do moich rad (które niestety odkryłam metodą prób i błędów na własnym egzemplarzu), będzie Wam służył bardzo długo. Jest niezastąpiony w pracy, domu, podczas podróży itd. Nigdy nie lubiłam pić letniej herbaty ani kawy, a dzięki temu kubkowi mogę spożywać taką jaką lubię. Szczególnie w pracy, gdzie często od natłoku zajęć zapominam o kawie i kiedy chce się jej napić okazuje się że już wystygła. Znacie to rozczarowanie?

72 komentarze

  1. Dzięki za tego posta.Od jakiegoś czasu szukam porządnego kubka termicznego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. z daleka jak flakon perfum wygląda :D
    przydałby mi się bardzo, te co miałam i mam przeciekają... ehhh ale tanie były

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie wygląda jak flakon perfum:D

      Usuń
    2. No ten tani nie jest, ale sprawdza się bardzo dobrze :)

      Usuń
    3. wiesz jak się mówi: biednego nie stać na tanie rzeczy ;)
      lepiej zainwestować i mieć ;) niż kupować byle co co chwilę...

      Usuń
    4. Masz racje, wczesniej mialam dwa zwykle-marketowe i to byla pomylka ;)

      Usuń
  3. Marzy mi sie ten kubek i pewnie niedlugo w koncu go kupie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej wybierz srebrny, nie będzie Ci się kolor ścierał ;)

      Usuń
    2. zapamiętam :) chociaż te kolorowe są urocze :)

      Usuń
  4. super się prezentuje, sama się nad nim kiedyś zastanawiałam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja lubię zimną kawę;) ale herbata tylko ciepła! Bardzo fajne rozwiązanie, w sumie na weekendy na uczelnie jak znalazł...tylko chyba na ten rok już mi się nie opłaca:P I jak Ci lakier ślicznie pasuje do kubka:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nawet w domu go używam , bo nie lubię letnich napojów.

      Usuń
  6. Właśnie rozglądam się za jakimś takim kubkiem, może nawet skuszę się na ten, szczególnie, że ma ładne kolory :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy14.9.13

    ja mam swój kupiony na allegro nie pamiętam jakiej firmy ale jest świetny :)
    nie wyobrażam sobie jak przeżyć zajęcia zimą od 7.30 bez niego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy14.9.13

    Widzę go po raz pierwszy ale jest godny zainteresowania :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Prezentuje się ciekawie:) Do tej pory miałam kubki metalowe ze Starbucks, ale one spełniają swoją rolę tylko do pewnego momentu, po czasie zamknięcie się wyrabia i kubek zaczyna przeciekać :/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja mam 2 kubki termiczne, ale ich wadą jest właśnie przeciekanie

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczny kolor wybrałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też uwielbiam swój kubek termiczny,ale jak mam zwykły ze starbucksa, muszę zerknąć na ten Twój w takim układzie;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ojej jaki fajny :) ja właśnie kupiłam kubek termiczny dla mojego lubego w starbucks i mam nadzieję, że okaże się dobry :) My ogólnie nie korzystamy z kubków termicznych codziennie więc mimo, że ten wydaje mi się idealny to trochę szkoda mi wydać aż tyle pieniędzy - obecnie 149 zł. Może kiedyś jak mi się przyzwyczajenia zmienią to zainwestuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do najtanszych nie nalezy,ale czasami lepiej zainwestowac w cos solidnego i sprawdzonego :)

      Usuń
  14. Mam podobny, ale jeszcze nie używałam. Muszę to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  15. Każdy kubek jaki kupiłam przeciekał, ale niestety ten jest dla mnie zbyt drogi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tymi zwyklymi tak niestety juz jest, sama przerabialam kilka ;)

      Usuń
  16. słyszałam o nim wiele dobrego, byłam nawet bliska zakupu, ale przypadkiem dostałam kubek termiczny z biedronki (wiem, ze kosztował ok 15zł) i jest rewelacyjny! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeśli to tylko możliwe, najlepiej w pracy zaparzyć sobie świeżej herbaty. Ale w przypadku kawy na pewno jest niezastąpiony, mało kto ma w pracy dobry ekspres do kawy i czas na porządne zaparzenie dobrej filiżanki kawy...Na uczelnię też byłby świetny, szkoda, że nie miałam czegoś takiego, gdy byłam studentką - na wydziale była co najwyżej obrzydliwa kawa z automatu, i zazwyczaj piło się byle jakie napoje z wydziałowego sklepiku...;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez zaluje ze za czasow studenckich,nie mialam takiego kubka. Nie lubie kawy z automatu,a w tamtym okresie pilam ja hektolitrami ;)

      Usuń
  18. Ja mam swojego ulubieńca ze Starbucksa. Długo trzyma ciepło i też nie przecieka, a używam go codziennie od ponad pół roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Slyszalam o nich co innego,dlatego wybralam contigo ;)

      Usuń
  19. Super, dzięki za ten opis, zastanawiałam się już w zeszłym roku nad tym kubkiem, ale bałam się, że mimo wszystko będzie przeciekał. Teraz wiem, że warto kupić :) Lubię kubki termiczne zwłaszcza w chłodniejsze miesiące, chronią moją ukochaną gorącą herbatkę, niestety w zwykłym kubku bardzo szybko stygnie.

    Pozdrawiam,
    FF :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczny jest. Ja mam brązowy z Syrenką Warszawską ze Srarbucksa, ale muszę pomyśleć nad zimową wersją. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Mój kubek termiczny jest wściekle różowy :)
    Mam go już ponad rok. To jakiś no name jest :)

    OdpowiedzUsuń
  22. kurczę właśnie je ostatnio oglądałam, a dzięki Tobie chyba się w końcu skuszę na zakup! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze sie,ze moglam Ci pomoc w podjeciu decyzji :)

      Usuń
  23. Dzięki za post! :) Właśnie jestem przed zakupem kubka, Contigo jest nr 1 na liście :-) Drogi, ale dobry. Wiem, że w Coffeheaven mają te kubki termiczne, muszę zobaczyć jaka jest tam cena ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale ładny:)) Naprawdę jak flakon perfum!

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda solidnie a i design ma bardzo fajny! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. zgadzam się co do wszystkiego co ujęłaś w tym poście :) mam ten kubek już rok i dzielnie mi towarzyszy zarówno w dni zimowe jak i letnie kiedy potrzebuję ochłody i wypełnię go mrożoną kawą. Cena jest wysoka ale to z pewnością pieniądze, nie wyrzucone w błoto. Contigo jest znacznie lepsze od tej całej reszty utrzymujących ciepło kubków

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam kubka z tej firmy już 2 lata i wciąż jest niezawodny :))) Obecnie planuję zakup kolejnego ^^

      Usuń
    2. Czyli nie bylam goloslowna ;) fajnie, ze u Was tez sie sprawdzaja :)

      Usuń
  27. Oj zdecydowanie coś takiego przydałoby się. Jeszcze z takich gadżetów na czytnik się czaję.

    OdpowiedzUsuń
  28. Cena najniższa nie jest, ale z tego co piszesz to porządny kubek, a nie jakiś badziew, który zaleje pół torebki. Muszę nad nim pomyśleć zanim przyjdzie do nas zima:P :))

    OdpowiedzUsuń
  29. W sumie fajna rzecz, nie miałam nigdy termicznego kubka.

    OdpowiedzUsuń
  30. uwielbiam kubki termiczne i jak będę na studiach to w niego zainwestuję :)

    i-am-journalist.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja mam jakiś z biedry, ale rzadko go używam, poza tym nie trzyma zbyt długo ciepła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem tez mialam taki :] na dodatek dziubek byl niewygodny do picia.

      Usuń
  32. Fajny ten kubek, będę wiedziała na co się zdecydować :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Anonimowy15.9.13

    Ładnie się prezentuje :) i dobrze wiedzieć,że istnieją kubki które nie przeciekają :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Kolor jest śliczny! Na razie nie planuję kupować termicznego kubka, ale być może wiedza o tym, że tej firmy jest fajny, przyda mi się w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  35. mam już swój termosik :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Bede chyba jedna z niewielu osob: kompletnie nie rozumiem fenomenu kubkow termicznych :) Gdybym w porannym pospiechu miała jeszcze parzyc sobie ulubiona herbate i wlewac do takiego kubka, to na pewno bym sie nie wyrobila. Poza tym po prostu nie mam potrzeby bedac poza mieszkaniem pic ciepłych napojow i mysle raczej o zakupie butelkie filtrujacej, do ktorej doleje sobie z kranu wode w kazdej chwili.

    no ale jezeli ktos jezu uzalezniony o paru ciepłych lykow co chwilke to moze dobre rozwiaznie. szczegolnie jak nie przecieka i dlugo trzyma cieplo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byl okres kiedy w pracy doslownie nie mialam czasu zrobic sobie kawy, a jak juz robilam to czesto pilam zimna ;)
      O butelce tez myslalam,ale z drugiej strony pije ja tylko w domu, czesciej jakas herbate.

      Usuń
  37. ja właśnie szukam takiego ideału, często jak pracuję w nocy a moje dziewczyny śpią, to nie chcę chodzić po strzelających schodach tam i z powrotem, a również lubię napić się coś ciepłego ;-)

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja dostałam jeden ze Starbucksa, i jestem z niego zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Te kubki w różne wzorki są dostępne w Coffee Heaven - sama taki mam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to fajnie, bo czytalam ze mozna dostac je tylko w sklepach podroznichych. Co jest dziwne, bo w Czechach sa dostepne w tesco :)

      Usuń
  40. Przydatny gażdżet tym bardziej, że coraz chłodniej się robi:) za herbatą nie przepadam kawy raczej nie pijam, powoli zaczynam sie wdrażać i serwuje sobie mleko zabarwione kawą:P Jak będę na kupnie chętnie skuszę się na któryś kolorek:))

    OdpowiedzUsuń
  41. cena trochę wysoka, ale na pewno kubek się przydaje :) ja fanką kawy nie jestem, chociaż na herbatkę by się przydał :D wygląda bardzo fajnie.
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
  42. Wygląda świetnie! Kawy nie pijam, a tym bardziej w biegu, ale dla zabieganych dziewczyn będzie genialnym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
  43. długo się zastanawiałam co to w ogóle jest :P dobrze że wyjaśniłaś w poście :P nie powiem, miałam różne dziwne skojarzenia :D

    OdpowiedzUsuń
  44. Marzy mi się jakiś takiś kubek. Bardziej z gadżeciarstwa, niż faktycznej potrzeby ;).

    OdpowiedzUsuń
  45. Ja się zraziłam do tych kubków bo po czasie zawsze się psuły i coś zaczęło się w końcu wylewać w najmniej oczekiwanym momencie :( Dobrze natrafić na zaufaną osobę, która poleca coś dobrego. Poszukam go i na pewno się skuszę, gdy w okna zapuka jesień na poziomie zaawansowanym :D

    Pozdrowienia : -)

    OdpowiedzUsuń
  46. z kubków tego typu nie korzystałam ale za to w tle widzę piękny wrzosowiec, dziś i ja zakupiłam taki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak, tylko już mi przysycha, mimo że podlewam go codziennie :<

      Usuń
  47. Fajowo wygląda :)
    Ja mam termiczne kubki ze Starbucksa i fajnie się spisują, bo też nic się nie wylewa w torebce, ale nie trzymają tak świetnie ciepła i tylko przez jakieś 2 h mam ciepłą herbatkę, ale to mi akurat wystarcza :)

    OdpowiedzUsuń

Twoje zdanie jest zawsze mile widziane :D

.

JAKO AUTORKA BLOGA NIE WYRAŻAM ZGODY NA KOPIOWANIE, POWIELANIE LUB JAKIEKOLWIEK INNE WYKORZYSTYWANIE W CAŁOŚCI LUB WE FRAGMENTACH TEKSTÓW I ZDJĘĆ Z SERWISU INTERNETOWEGO www.iwetto.com BEZ MOJEJ WIEDZY I ZGODY (PODSTAWA PRAWNA: DZ. U. 94 NR 24 POZ. 83, SPROST.: DZ. U. 94 NR 43 POZ. 170).