21.01.2014

PĘDZLE JOURSNA / odpowiednik Real Techniques

Najwyższy czas podsumować funkcjonalność pędzli Joursna. Jeżeli jeszcze ich nie kojarzycie, to w skrócie napiszę, że są uznane za chiński i oczywiście tańszy odpowiednik pędzli Real Techniques, sygnowanych przez Samanthę Chapman. Kupiłam je na Ebayu po około 12 zł za sztukę z darmową wysyłką. Czas oczekiwania trwa miesiąc, co może trochę odstraszyć, ale warto się uzbroić w cierpliwość. W ofercie jest pięć pędzli do makijażu twarzy o różnych kształtach. Skusiłam się na cztery, nie zdecydowałam się tylko na tradycyjnego flat topa. 


Dwa pędzle mam od czerwca, dwa pozostałe od sierpnia, czyli używam ich od kilku miesięcy. Uważam, że są świetne, a różnica między nimi a Real Techniques jest niewielka. Trafiły nawet do mojej Złotej piątki 2013, ponieważ uważam je za odkrycie minionego roku.


Spełniają wszystkie moje oczekiwania: są bardzo trwałe i solidnie wykonane. Żaden nie uronił włoska, pomimo codziennego mycia wodą z mydłem. Świetnie domywają się z tłustych konsystencji i nie zauważyłam żadnego problemu z doczyszczeniem, nawet kiedy czekają kilka dni na kąpiel. Nie obluzowała się też żądna rączka, za to na jednym zaczął ścierać się napis. Przez to wygląda trochę mniej estetycznie, ale nie ma to wpływu na jego funkcjonalność ;)
Przejdźmy do poszczególnych egzemplarzy. Przedstawię je według charakterystyki włosia, bo nie mają żadnych symboli ani konkretnych nazw:

Kopytko / Jajko / Skunks / Okrągły
Okrągły, w kształcie jajka
To mój faworyt. Dzięki nietypowemu kształtowi sprawdza się do aplikacji każdego kosmetyku w kremowej postaci. Dzięki spiczastej końcówce dociera do każdego zagłębienia, więc przy jego pomocy rozcieram korektor pod oczami, a także kolorowe kosmetyki do konturowania. Świetnie sprawdza się przy aplikacji kremowego różu, bronzera czy rozświetlacza. Według mnie jest najbardziej uniwersalny i szczerze go polecam każdemu.
Skunks, czyli duo-fiber typu flat-top
Jest odpowiednikiem Stippling Brush Real Techniques. Różni się od niego trochę dłuższym i rzadszym włosiem, co przy nakładaniu kosmetyku daje subtelniejsze wykończenie. RT potrafi bardziej wmasować produkt w skórę. Tym natomiast świetnie aplikuje się róż, kremowy bronzer lub podkład w musie lub piance. 
Okrągły z lekko spłaszczonym włosiem
Niemal identyczny co pędzel do pudru mineralnego nr 45 z Sephory i trochę podobny do Expert Brush z Real Techniques. Jest tak samo dobry co ten w kształcie jajka, z tym że nie taki dokładny. Jego powierzchnia jest większa i lekko spłaszczona od góry, a włosie jest dosyć zbite, więc najlepiej aplikuje podkład. Dzięki niemu uzyskuję bardzo naturalny efekt bez smug. 
Kopytko, czyli flat-top ścięty pod kątem
Ma interesujący kształt, jednak przez to stracił dla mnie na funkcjonalności. Powinien spisywać się podobnie jak jajeczko, bo też ma precyzyjną końcówkę, jednak używam go najrzadziej z całej czwórki. Jak dla mnie ma trochę za dużą średnicę. To była akurat kiepska inwestycja, ale z braku laku nakładam nim fluid i radzi sobie całkiem nieźle. 


Podsumowując uważam, że Joursna są świetnej jakości, a ich największą zaletą jest cena. Gorąco polecam dwa okrągłe pędzle, ze względu na uniwersalny kształt. Nad pozostałymi sami musicie się zastanowić :)
__________________________________________

95 komentarzy

  1. Poważnie mnie do nich zachęciłaś, podasz link do sprzedawcy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi Tova zamawiała na ebayu i przesyłka nie dotarła... ale nie wiem u kogo żeby nie było ;)

      Usuń
    2. Kurcze, nie działa ten link :/

      Usuń
    3. a teraz?
      http://www.ebay.pl/itm/390608685100?var=660142747460&ssPageName=STRK%3AMEWAX%3AIT&_trksid=p3984.m1423.l2649

      Usuń
  2. chcę, chcę, ale boję się zamawiać z zagranicy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odwagi, kiedyś musi być ten pierwszy raz :)

      Usuń
  3. Mnie też bardzo zachęciłaś, chciałabym w końcu kupić sobie komplet pędzli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te powinny bardzo dobrze się sprawdzić jak na pierwszy raz :)

      Usuń
  4. Mam jajko, ale różowe :) używam do bronzera - ma do tego idealną wielkość przy moich moich policzkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmią fajnie. Muszę się nimi zainteresować:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem ciapa jeżeli chodzi o robienie zakupów na zagranicznych stronach. Nawet boję się zarejestrować na paypalu. Te pędzle chodzą za mną odkąd pierwszy raz je pokazałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czekałam na tą recenzję :) Będę musiała złożyć zamówienie, przy takiej cenie aż żal ich nie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie na to czekałam, odkąd wiedziałam, że je masz:) Dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Są na mojej liście zakupowej na ten rok odkąd przeczytałam Twój wpis na temat złotej piątki 2013. Zdecydowanie pragnę tego jajkowatego i okrągłego, jeżeli zamówię to sto pro przez Ciebie! ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdzie ja mogę je dokładnie dostać!? Możesz podać sprzedawcę od którego kupowałaś? :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosze bardzo:
      http://www.ebay.pl/itm/390608685100?var=660142747460&ssPageName=STRK%3AMEWAX%3AIT&_trksid=p3984.m1423.l2649

      Usuń
    2. dziękuję! :)

      Usuń
  11. Czekałam na tę recenzję :)
    Ostatnio nawet tych pędzli szukałam na ebayu ale niestety nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko je znaleźć, piętro wyżej podałam link do sprzedawcy ;)

      Usuń
  12. pędzle wyglądają całkiem fajnie, no a ceny pędzli RT są lekko odstraszające... ja chyba jednak zostanę przy chciejstwach z Hakuro i Maestro :)
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam ten okrągły ze spłaszczonym włosiem, lubię konturować nim twarz. Prędzej czy później zamówię też jajowaty i ewentualnie skunksa - polubiłam pędzle duo fiber :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie macałam "oryginałów", więc nie mam porównania, ale nie ciągnie mnie do żadnych. Pamiętam, że Ciebie Hakuro się nie sprawdziły, a u mnie śmigają aż miło. Może nie wiem, co tracę patrząc tylko na Hakuro, ale dobrze mi się nimi pracuje :)

    OdpowiedzUsuń
  15. przekonałaś mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Czuję się zachęcona zwłaszcza, że mój stippling brush od RT dokonał dzisiaj żywota a kupiłam go w czerwcu i nie używałam zbyt często :(
    Szkoda, że nie ogarniam pay pala i e-baya bo skusiłabym się na kilka sztuk.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow nie spodziewałam się że RT tak szybko padnie :o

      Usuń
    2. Ja też nie :( Jestem strasznie rozczarowana :(

      Usuń
  17. Poszukuję jakiegoś pędzla do pudru i różu.
    Skunks i jajko do różu, ok. , a co z pudrem? ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam w takim razie do pudru z Sense&Body, dostępne są w Hebe albo online w sklepie panakota ;) Kosztuje około 15-20 zł i świetnie się sprawdza. Poszukaj u mnie na blogu jeśli chcesz zobaczyć, mam jeszcze kilka z tej marki :)

      Usuń
  18. Mnie przekonałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja się czaję na złotą czwórkę od miesięcy, ale ciągle napotykam na swojej drodze inne wydatki. Dlatego nadal te pędzle wzbudzają we mnie ciekawość, w zasadzie odkąd pokazałaś je pierwszy raz u siebie. Ile wołają za przesyłkę? Nic jeszcze nigdy nie zamawiałam spoza Europy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przesyłka jest za darmo, więc możesz stopniowo kupować sobie po jednym pędzlu, kieszeń tak tego nie odczuje :D

      Usuń
  20. Czuję się skuszona :). Od dawna chodzi mi po głowie pędzel nr 45 z Sephory, ale może kupię takiego cudaka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pędzel z Sephory jest super. Mam i polecam :)

      Usuń
  21. Oj...Oj...Oj...Oj... I po co ja zakładałam konto internetowe. :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ładnie prezentują się, wcale nie gorzej od tych droższych odpowiedników, a twoje zadowolenie z nich utwierdza tylko w przekonaniu, że tańsze nie jest wcale gorsze ;)
    Cenowo kuszą, ale mam trocha obawy przed zamówieniami z zagranicy ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. to jajeczko kusi, chyba się na nie skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Kiedyś myślałam o nich, ale zakupiłam Hakuro. Przeraża mnie zakup na ebayu;)

    OdpowiedzUsuń
  25. muszę polecić koleżance, ktora kompletuje swój zestaw. ja na razie mam swoją kolekcję z RT, ben nye i sephory :)

    OdpowiedzUsuń
  26. muszę się w tym roku na nie skusić:) chociaż wiem, że i na RT się skuszę, bo Samantę uwielbiam (zresztą całą rójkę Chapman'ów uwielbiam, Jima szczególnie<3) ale wiadomo, ebayowskie cenowo o niebo lepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  27. Wyglądają ładnie, jednak ebay to dla mnie czarna magia :/

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja posiadam to jajeczko i kupowałam go z założeniem, że będę używać do konturowania twarzy, ale jednak do tego w moim przypadku się nie sprawdził, bo jest za twardy i zbity. Nie potrafię go ładnie rozetrzeć, ale spróbuję z użyć go do zakładania podkładu :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Łeeee... No i czemu ja nie zamawiałam z Tobą i Karotką?:(:( Why? why?

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawa na pewno , ze względu na cenę warto rozważyć zakup. Ja jednak poprzestanę na sigmie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Hm, chyba mnie skusiłaś ; )

    OdpowiedzUsuń
  32. Anonimowy21.1.14

    Uwielbiam te pędzle! Są naprawę świetne i super tanie. Ja mam, niestety, wersje różową, bo kiedy je kupowałam, a było to dawno, tylko taką znalazłam. Potem zrobił się na nie boom, zaczęły pojawiać się niemal wszędzie, doszły niebieskie i złote. I właśnie niebieskie bym wolała ;) Ja mam dwie sztuki - jajko i również ten co ty, okrągły. Pierwszy jest wyśmienity do bronzera, drugi znalazł u mnie zastosowanie do jasnych, zbyt delikatnych róży :)
    Ostatnio zupełnym przypadkiem trafiłam na aukcję identycznych pędzli, tylko ze... czarnych ♥ I ometkowanych inaczej. Ale sprzedawali tylko w komplecie :( Poczekam jednak, mam nadzieję, że pojawią się na sztuki, a wtedy z przyjemnością przygarnę kolejny do konturowania :D

    OdpowiedzUsuń
  33. myślałam o nich ale na iherb można zamówić orginały w bardzo przystępnej cenie ;) może kiedys się skusze ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Anonimowy21.1.14

    Chciałam je odkąd zobaczyłam filmik Baby Jane Hudson, ale ciągle miałam za mało opinii na ich temat i to mnie odstraszało. Teraz już utwierdziłam się w przekonaniu, że są fajne i chcę je wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też poznałam je dzięki Baby Jane :)

      Usuń
  35. O super Iwetko, że o nich napisałaś :)

    Ja planuję zakup tego tradycyjnego flat-topa (to będzie nr 1051? Bo ten Twój ścięty to chyba ten 1049, prawda?)
    Mam nadzieję, że się nada do podkładu mineralnego. Chociaż opinie o nim są różne ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, z tymi flat topami różnie bywa, nie każdy jest z nich zadowolony. Co do numeru to ciężko mi powiedzieć, jakoś nie są wyraźnie oznaczone, który jest ścięty, a który płaski.

      Usuń
  36. Ja lubię moje pędzle z Maestro, póki co nie planuję wymieniać :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Mam jajko i okrągły, uwielbiam je :) Zastanawiam się, czy sobie kolejnej ich pary nie dokupić, bo to jedne z najczęściej użuwanych u mnie pędzli ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też nie próżnują i nie nadążam z ich myciem :) Gdybym Nie miała już RT i Sephory, też pewnie dokupiłabym jeszcze jedną parę :)

      Usuń
  38. Ja już od dawna planuje ich zakup :) teraz już muszę to zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  39. Od jakiegoś czasu mam kulki i flat topy i również jestem z nich bardzo zadowolona. Z resztą już o nich pisałam, żeby może kogoś zachęcić, bo moim zdaniem zdecydowanie warto.

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo bardzo bardzo potrzebuję pędzli, bo mam ich najzwyczajniej w świecie za mało, a szykuje mi się malowanie kilku osób na specjalne okazje, więc muszę mieć czym pracować :P Przekonałaś mnie, kupuję wszystkie! :D

    OdpowiedzUsuń
  41. Anonimowy21.1.14

    mam wszystkie 4, ale z rozowymi trzonkami :) niestety u mnie sprawdzil sie jedynie jeden - Okrągły z lekko spłaszczonym włosiem :) zarowno do podkladu, jak i nakladanie rozu czy konturowania (o ile moje kontrowanie mozna nazwac konturowaniem ;) )

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo mnie zainteresowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Mam jajeczko, lubię nakładać nim rozświetlacz :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Okrągły w kształcie jajka wygląda interesująco:) Coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że potrzebuję dodatkowego pędzla do różu. Kto wie, może zainwestuję w chiński odpowiednik Real Techniques;)

    OdpowiedzUsuń
  45. Mnie jakos nie kusza, chcialabym jeszcze tylko blush brush z RT i na razie mi pedzli wystarczy

    OdpowiedzUsuń
  46. Fajne są te podróbki, miałam zamawiać ale nie miałabym jak ich odebrać w PL ;) Teraz jednak coś czuję, że w końcu się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Kusisz mnie Kochana tym "jajkowatym" pędzelkiem. Kiedy następnym razem będę robić zakupy na ebay'u z pewnością się za nim rozejrzę, bo pędzli nigdy dość :)

    OdpowiedzUsuń
  48. kuszą , ale nie mam ebay i nie mam nawet jak założyć , bo krzyczą o karte kredytową , albo o tel stacjonarny :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic z tych rzeczy, wystarczy mieć konto paypal, a żeby założyć tam konto potrzebny jest tylko mail ;)

      Usuń
  49. Kurcze, dlaczego Ty mnie tak kusisz! Zbankrutuję! A na pędzle to ja nigdy sobie nie odmówię! Niestety nie mam ebaya :-(

    OdpowiedzUsuń
  50. Rzeczywiście te pędzle są naprawdę rewelacyjne. Nic złego się z nimi nie dzieje. Gdy zajdzie taka potrzeba z pewnością jeszcze po nie sięgnę ...

    OdpowiedzUsuń
  51. Prezentują się świetnie :)
    Tylko jakoś mi nie po drodze zamawianie z ebaya.
    Czekać prawie miesiąc ... To nie dla mnie raczej.
    Zostanę przy Hakuro i EcoTools.

    OdpowiedzUsuń
  52. Pedzle bardzo fajne aż sama chyba sie skusze ;)?

    OdpowiedzUsuń
  53. Nie miałam tych pędzli, ale ładnie się prezentują:)

    OdpowiedzUsuń
  54. Wyglądają super i cena bardzo zachęca!

    OdpowiedzUsuń
  55. Też mam 4 z kulki i jajka jestem najbardziej zadowolona, nie odbiegają jakością od oryginałów :D Mam jeszcze Flat topa i jest całkiem ok.
    Za to skunks się u mnie w ogóle nie sprawdza :/

    OdpowiedzUsuń
  56. ostatnio też je zamówiłam.. dwa jajeczko i ten flat top okrągły, które najbardziej polecasz.. z taką różnicą że trzonki różowe i bez nazwy. Mam je od kilku dni i są świetne poza tym zamówiłam też a'la beauty blender - jednak z niego już nie jestem tak zadowolona.. ciężko się domywa i z efektu rozmazanego podkładu też nie jestem zachwycona.. ale może dojdę do wprawy i zmienię zdanie :)
    ps. nie ma lekko do UK tez czekałam 3 albo 4 tygodnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to jajko też się kiedyś skusiłam i to było totalne rozczarowanie, to znaczy okazało się zwykłą lateksową gąbeczką. Jednak Beauty Blender najlepszy ;)

      Usuń
  57. czuję się mocno zachęcona, zwłaszcza że ostatnio rozmyślam trochę nad nowymi pędzlami :)

    OdpowiedzUsuń
  58. fajne te pędzle! niska cena i przede wszystkim dużo pozytywnych opinii zachęca do ich kupna ;)
    szkoda tylko, że nie są dostępne w Polsce ... niby kupowanie na e-bay to nic trudnego ale jakoś nie lubię ...

    OdpowiedzUsuń
  59. No i proszę, można taniej, można:)

    OdpowiedzUsuń
  60. Zawsze chcialam miec pedzle z RT ale sa strasznie drogie i chyba w przyszloci kupie te:)

    OdpowiedzUsuń
  61. Posiadam 2. Jajko i ten okrągły i tak samo jak Ty bardzo je lubię, super pędzle za grosze :-))

    OdpowiedzUsuń
  62. oj przydałyby mi się takie pędzelkowe zakupy :)

    OdpowiedzUsuń
  63. Cenę mają bardzo zachęcającą:) No i te ich niebieskie trzonki całkiem fajnie się prezentują:)

    OdpowiedzUsuń
  64. O kurczę to i ja chcę ;)

    OdpowiedzUsuń
  65. Za taką cenę aż grzech nie kupić i nie wypróbować;) Koniecznie muszę się zaznajomić z ich ofertą.

    OdpowiedzUsuń
  66. już za sam kolor mnie kuszą :D mój ulubiony ;)
    może się na nie skuszę... ale póki co tego typu pędzle mam
    gorzej z tymi do cieni ... ;)

    OdpowiedzUsuń
  67. Mam dwa pędzle z RT i wcale nie jestem pewna, czy zakręciły moim kosmetycznym światem, zdecydowanie spodziewałam się po nich czegoś lepszego. Jak zobaczyłam te odpowiedniki w Twojej złotej piątce chciałam je od razu zamówić, ale w końcu jakoś zgłupiałam, trochę brakuje mi tego, by były jakoś nazwane, nie mogłam ogarnąć, który do czego się będzie nadawał ;) Teraz po Twoim poście może w końcu uda mi się wybrać potrzebne mi pędzle, bo jestem ich bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  68. oj kusisz jak wiele innych dziewczyn, które są ich posiadaczkami jak na razie zaporowy jest dla mnie brak konta na e-bayu :D i tego się jeszcze trzymam :)

    OdpowiedzUsuń
  69. Wydają się całkiem porządne :]

    OdpowiedzUsuń
  70. Świetne! Szkoda, ze nie można ich kupić w Polsce, kupiłabym od razu :/

    OdpowiedzUsuń
  71. czy któryś z nich będzie pasował do nakładania różu jak z Bourjois? albo pudru sypkiego lub prasowanego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do pudru niekoniecznie, ponieważ są zbyt małej średnicy. Do różu na pewno sprawdzi się okrągły.

      Usuń

Twoje zdanie jest zawsze mile widziane :D

.

JAKO AUTORKA BLOGA NIE WYRAŻAM ZGODY NA KOPIOWANIE, POWIELANIE LUB JAKIEKOLWIEK INNE WYKORZYSTYWANIE W CAŁOŚCI LUB WE FRAGMENTACH TEKSTÓW I ZDJĘĆ Z SERWISU INTERNETOWEGO www.iwetto.com BEZ MOJEJ WIEDZY I ZGODY (PODSTAWA PRAWNA: DZ. U. 94 NR 24 POZ. 83, SPROST.: DZ. U. 94 NR 43 POZ. 170).