15.08.2012

Naszło mnie...

Po porannym poście zachciało mi się babeczek. 



Z racji tego, że dzisiaj jest święto i większość sklepów jest pozamykana, nie mogłam zrobić tradycyjnych muffinów. Przewertowałam swój segregator z przepisami i znalazłam zapomniany przepis, którego bardzo często używałam w czasach licealnych:


To ciasto piekłam wiele razy i naprawdę smakuje wyśmienicie z wszelkimi sezonowymi owocami. Jest bardzo słodkie, więc na wierzch wystarczy wyłożyć surowe owoce bez cukru. Świetnie komponuje się z jabłkami, wiśniami, jagodami, borówką, porzeczkami, śliwkami itd. Jeżeli nie lubicie bardzo słodkich wypieków polecam dodać tylko pół szklanki cukru. 
Robi się je ekspresowo: wystarczy utrzeć jajka z cukrem, dodać proszek do pieczenia i cukier waniliowy lub aromat. Dodać jedną szklankę mąki, ubić, dodać olej i ostatnią porcję mąki. Koniec filozofii :)


Przepis trochę zmieniłam, ponieważ zabrakło mi oleju, więc dodałam około 100g rozpuszczonej margaryny. Poza tym nie miałam żadnych owoców, więc 1/3 ciasta rozrobiłam z kakao i nałożyłam na wierzch. Silikonowe foremki kupiłam w Rossmanie za około 10zł. Pojawiają się co jakiś czas, więc polecam ich wypatrywać. Są tańsze od blachy do muffinów i niepotrzebne są papilotki :) Chociaż w papierowych i kolorowych kubraczkach muffinki prezentują się uroczo :)
I tak wyszło mi dwanaście słodkich babeczek:


Piekłam je około 40 minut w temp około 170 stopni. Wyszły takie jak lubię, czyli z chrupiącą skórką i mięsistym środkiem. Na wierzchu tylko cukier puder...


I w ten sposób zostało tylko kilka na jutro do pracy, żeby poczęstować współpracowników przy kawce :)


Wyglądają jak pączuszki ;D Ojej! Czy mi się właśnie zachciało pączków? ;)

25 komentarzy

  1. Jejciu, jak one smacznie wyglądają!!! Bym sobie szamnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja spróbuję jutro zrobić ciasto z owocami według tegoż przepisu, który Ci właśnie oficjalnie kradnę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, ale bym sobie zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  4. za mną chodzą już babeczki od dłuższego czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychota:) Te silikonowe foremki są cudne i bardzo ułatwiają pieczenie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie wyglądają :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniaaam, zjadłabym ze dwie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne, choć ja ostatnio mam awersję do słodyczy.

    OdpowiedzUsuń
  9. super ;)
    mnie dziś też naszło
    upiekłam babkowe ciacho, też takie śmietankowo-kakaowe i na nie sypnełam śliwkami :D pycha! słodko-kwaśne ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. i właśnie zobaczyłam, że identyczne składniki i proporcje!!
    tyle że w moim było jeszcze pół szkl. śmietany ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślałam, że to pączki :D Ślicznie wyglądają, chętnie bym takie zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  12. tez dzis pieklam muffiny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pychota:) Widzę, że masz ten sam przepis co ja:DDD Najprostsze ciasto na świecie! robiłam z truskawkami:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ojej, aż bym zjadła coś słodkiego... Ale twarda będę!

    OdpowiedzUsuń
  15. Pytam się retorycznie: i po co ja tu wchodziłam?! Teraz mi też się zachciało łakoci:)

    OdpowiedzUsuń
  16. mniam *.* zjadłabym *.*

    OdpowiedzUsuń
  17. oj, wszystko mamy oprocz owocow...., teraz tylko trzeba mimochodem zostawic otwarta strone... :P wygladaja pyyysznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. jejku, aż mi się zachciało czegoś dobrego...

    OdpowiedzUsuń
  19. jakie smakowite, az sie zrobiłam głodna! :p

    OdpowiedzUsuń
  20. @AlieneczkaBędę musiałam spróbować dodać śmietanę, ponieważ według tego przepisu ciasto wychodzi dosyć gęste jak "proszkowe". Dzięki za podpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  21. ja wczoraj zrobilam marchewkowe

    OdpowiedzUsuń
  22. O mniamciu.! Mniam <3

    Zapraszam do mnie ;*
    koffamy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. ojej, ale ładnie wyszły :) no właśnie, przypominają wyglądem pączki ;) lubię takie spontaniczne pichcenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. dziś szukałam przepisu na babeczki a tu proszę, mówisz-masz ;)

    OdpowiedzUsuń

Twoje zdanie jest zawsze mile widziane :D

.

JAKO AUTORKA BLOGA NIE WYRAŻAM ZGODY NA KOPIOWANIE, POWIELANIE LUB JAKIEKOLWIEK INNE WYKORZYSTYWANIE W CAŁOŚCI LUB WE FRAGMENTACH TEKSTÓW I ZDJĘĆ Z SERWISU INTERNETOWEGO www.iwetto.com BEZ MOJEJ WIEDZY I ZGODY (PODSTAWA PRAWNA: DZ. U. 94 NR 24 POZ. 83, SPROST.: DZ. U. 94 NR 43 POZ. 170).